Najaarscompetitie 2021

Uitnodiging competitiebijeenkomst en Uitleg najaarscompetitie 2021

 

Op zondag 12 september 2021 start voor jullie de Groene najaarscompetitie en op 19 september de junioren najaarsscompetitie. De teams staan inmiddels online, de schema's zijn gemaakt en naar de aanvoerders gemaild. Op zondag 5 september zal er in 2 shifts een competitiebijeenkomst plaatsvinden en wij hopen dat er dan van elk kind een ouder aanwezig is. Voorafgaand aan de bijeenkomst zal er voor de competitiespelende jeugd een competitietraining zijn. Deze training is "verplicht"en kan alleen met een geldende reden worden afgezegd bij Esther( 0651587126). Om 9.00 start de Jeugd die meedoet in de groene en junioren t/m 14 competitie. Om 10.15 zal dan de bijeenkomst voor deze teams zijn. Om 10.15 start de training voor de gemengde, jongens en meisjes t/m 17 teams en de bijeenkomst voor deze teams zal om 11.30 plaatsvinden.

Let wel: Mocht het Eiland de Wildtoernooi onverwacht toch de banen nodig hebben dan zal de training komen te vervallen. Dit weten we minimaal een week van tevoren.

 

Hierbij ontvangen jullie:

De uitnodiging voor de competitiebijeenkomst en uitleg van de najaarscompetitie.

 

 

 

SPELREGELS GROENE COMPETITIE

  • Er worden per competitiewedstrijd 4 enkelspelen gespeeld en 2 dubbels. Er wordt gespeeld met groene ballen. Jongens en meisjes spelen door elkaar.
  • Er worden 2 sets gespeeld om 4 gewonnen games met een verschil van 2 games (bijv. 4-2, 5-3). Bij een gelijke stand van 4-4 in de set volgt een tiebreak tot 7 punten (met een verschil van 2 punten). Indien een beslissende 3e set moet worden gespeeld, wordt deze vervangen door een beslissende wedstrijdtiebreak tot 7 punten.
  • Het beslissend puntsysteem (bij 40-40 winnend punt) wordt toegepast. De ontvanger bepaald vanaf welke kant (rechts of links) de serveerder de bal in het spel moet brengen.
  • Speeldagen: 12, 19, 26 september en 3, 10, 17, 24 oktober.

 

SPELREGELS JUNIOREN COMPETITIE 11 T/M 14

  • Er worden per competitiewedstrijd 4 enkelspelen gespeeld en 2 dubbels. Er wordt gespeeld met gele ballen. Jongens en meisjes spelen door elkaar.
  • Er worden 2 sets gespeeld om 4 gewonnen games met een verschil van 2 games (bijv. 4-2, 5-3). Bij een gelijke stand van 4-4 in de set volgt een tiebreak tot 7 punten (met een verschil van 2 punten). Indien een beslissende 3e set moet worden gespeeld, wordt deze vervangen door een beslissende wedstrijdtiebreak tot 7 punten.
  • Het beslissend puntsysteem (bij 40-40 winnend punt) wordt toegepast. De ontvanger bepaald vanaf welke kant (rechts of links) de serveerder de bal in het spel moet brengen.
  • Speeldagen: 12, 19, 26 september en 3, 10, 17, 24 oktober.

SPELREGELS JUNIOREN COMPETITIE 13 T/M 17

  • Sets tot 6, met een wedstrijdtiebreak (tot 10) als derde set in zowel enkel als dubbel
  • Bij gemende teams worden de volgende wedstrijden gespeeld: 2JE, 2ME, 2GD.
  • Bij jongens en meiden competitie worden vier enkels en twee dubbels gespeeld.
  • Speeldagen: 19, 26 september en 3, 10, 17, 24, 31 oktober.

 

(DE=Dames Enkel / HE=Heren Enkel / DD=Dames Dubbel / HD=Heren Dubbel / GD=Gemengd Dubbel)

 

Wijzigingen: Vanaf 2021 geldt verkort spelen niet alleen voor alle gemengd- en dubbelpartijen, maar ook voor alle enkelpartijen in alle junioren competities.

In plaats van een volledige derde set, wordt er bij een gelijke setstand (1-1) een wedstrijdtiebreak gespeeld. In een wedstrijdtiebreak speel je in de juniorencompetitie t/m 13 tot de 7, met 2 punten verschil en t/m 17  tot en met  de 10, met 2 punten verschil.

Aanvoerder: De aanvoerder stelt voor het team een schema op voor wie/welke ouder er begeleidt en wie er rijdt naar uitwedstrijden. Als je verhinderingen mocht hebben, neem die dan s.v.p. tijdig door met de aanvoerder. Indien er niet genoeg spelers zijn voor een bepaalde speeldag dan zullen de ontbrekende spelers moeten zorgen voor een invaller/ster (zie kopje invallers). Daarnaast dient de begeleider van het team direct na afloop van de wedstrijden de uitslagen op het digitale wedstrijdformulier  in te voeren via de app vd knltb( zie ook het kopje wedstrijdformulier) mijnknltb.toernooi.nl

Mocht de aanvoerder de dag van de competitie niet aanwezig zijn, dan regelen Jurjen en Esther dat de uitslagen ingevoerd worden.

Inhaaldagen: Als door weersomstandigheden een wedstrijd niet of gedeeltelijk gespeeld is, moet deze worden ingehaald op de eerstvolgende vastgestelde inhaaldatum. Het is ook toegestaan op een onderling overeengekomen datum in te halen voor de eerstvolgende vastgestelde inhaaldag. Het is niet toegestaan om wedstrijden uit te stellen vanwege verhindering, vakantie, ziekte of blessures van spelers.

 

 

Indien een wedstrijd in de jeugdcompetitie (groen / geel t/m 17) wordt uitgesteld, anders dan weersomstandigheden, is dit mogelijk mits;

  • de wedstrijd wordt vastgesteld op een andere dan één van de officiële inhaaldata
  • de wedstrijd uiterlijk vóór de laatste (= zevende) speeldag van de competitie wordt gespeeld.

 

Indien er een wedstrijd moet worden verplaatst dit graag overleggen met de jeugdcommissie!

 

Aanvangstijden

De aanvangstijden van de wedstrijden staan vermeld op de KNLTB-site en zijn uiterlijk 1 week voor de betreffende speeldag gepubliceerd. De aanvoerders dienen de informatie over de desbetreffende wedstrijden zelf te raadplegen via mijnknltb.toernooi.nl. Let erop dat gedurende de competitie nog wijzigingen in het programma kunnen plaatsvinden. Raadpleeg dus ook vlak voor de wedstrijddag nog een keer de site. Zorg dat je zowel bij thuis- als bij uitwedstrijden minimaal 15 minuten (soms 30 minuten) voor aanvang van de wedstrijd aanwezig bent.
 

mijnknltb.toernooi.nl

Klik op menu en selecteer competities. Zoek naar KNLTB Competitie 2021 . Vervolgens zoek  op jouw afdeling. Hier vind je je team. Als je jouw team aanklikt dan vind je o.a. het programma en starttijden . Klik je op de clubnaam van de tegenstander dan vind je het telefoonnummer van de tegenpartij.

 

Invullen van de uitslagen:

 

Pasjes: Zorg als speler dat je je pasje bij je hebt (of sla een foto op in je telefoon).

 

Het ploeguitwisselingsformulier

Vanaf 2020 is er geen ploeguitwisselingsformulier meer, alles gaat digitaal.

 

Wedstrijdformulier

Vanaf 2020 is er geen wedstrijdformulier meer, alles gaat digitaal. Via deze link /page/36032/Inloggen-en-standen-invoeren-mijnknltb krijgt u uitleg hoe u de standen kunt invoeren. Wij zullen ervoor zorgen dat alle leden van het team dit kunnen doen. Mocht het u niet lukken op de wedstrijddag, vraag dan om hulp aan onze VCL-er Jurjen vd Meer. 

 

Inhaalformulier

Indien een competitiewedstrijd in het geheel niet, of slechts ten dele is gespeeld, dient de aanvoerder/ster van de thuisspelende ploeg dit digitaal aan te geven, na overleg met de jeugdcommissie en/of de VCL'er. De tussenuitslag moet eveneens vermeld worden. Daarbij is ook verplicht om in overleg met de tegenstander de inhaaldatum aan te geven.

 

Invallers

Als er spelers verhinderd zijn en jullie kunnen geen compleet team vormen, dienen jullie zelf voor invallers te zorgen. Denk bijvoorbeeld aan kinderen waar je samen tennisles mee hebt. Geef per e-mail of whattsapp wel even door wie er wanneer bij jullie invalt. Dit kun je mailen aan oostromtennis@gmail.com. Als het niet lukt om zelf een invaller te regelen, kun je Esther Oostrom (0651587126) benaderen. Zij gaat dan proberen iemand voor je zoeken. Het is verstandig direct het speelschema te maken, zodat je weet of je invallers nodig hebt.

 

Eigen bijdrage


De eigen bijdrage voor deze competitie is vastgesteld op € 7,50 per deelnemer
We willen de captain verzoeken het totale bedrag te voldoen bij de penningmeester, door middel van een tikkie.

 

COVID-19

We mogen nu wedstrijden spelen, maar feit blijft dat we te allen tijde de maatregelen van de overheid en het RIVM in acht moeten nemen. Op maandag 20 september is de volgende persconferentie met eventuele nieuwe versoepelingen. Tot die tijd blijven de volgende regels van kracht:

  • Respecteer de regels op het park
  • Toeschouwers zijn toegestaan, maar houdt wel de 1.5 meter afstand van elkaar in acht.
  • Onze kantine valt onder de horeca regels en gasten moeten geregistreerd worden ivm contactonderzoek. De teamcaptains van beide teams zijn geregistreerd en kunnen we benaderen. Zijn er bezoekers, ouders en/of begeleiders mee laat ze dan het formulier invullen wat beschikbaar is in de kantine
  • De teams zullen een eigen tafel aangewezen krijgen in de kantine van TPC Heiloo. Let op er mogen GEEN tafels en stoelen verschoven worden en hou rekening met de looproutes.
  • Probeer zoveel mogelijk met 4 spelers aanwezig te zijn aangezien we bij slecht weer in de kantine plek hebben voor 35 personen
  • De slecht weer regeling is eveneens versoepeld, geen 2 uur wachttijd meer. De VCL van de thuisspelende vereniging kan de wedstrijden staken, afgelasten of verplaatsen naar de inhaaldag.

 

Rest ons nog om iedereen veel tennisplezier te wensen en in geval van vragen en problemen kunnen jullie telefonisch contact opnemen met Esther Oostrom(0651587126).

 

De jeugdcommissie